POSTUP PŘI REKLAMACI
- Informujte nás o reklamaci e-mailem info@vazacivazaky.cz, nebo telefonicky na čísle +421917145081
- Zboží zašlete řádně vyčištěn, jako doporučený balík (ne na dobírku) na naši adresu: BOZP Danny Agency s.r.o., Levická 7D, 949 01 Nitra, Slovensko
- Do zásilky uveďte důvod reklamace a Vaši adresu a tel. číslo.
- Přiložte také doklad o koupi reklamovaného zboží v našem e-shopu (fakturu).
- Upozornění - reklamační podmínky:
- Životnost a záruční doba výrobku jsou rozdílné pojmy. Zákonem danou záruční dobu nelze zaměňovat s životností výrobku, t. j. dobou, po kterou při správném používání a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
- Kupující je povinen reklamovat daný produkt jakmile se vyskytne výrobní vada výrobku.
- Kupující nemá dále používat věc, na které zjistil chybu - vadu musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu. Při užívání výrobku s chybou a toho důvodu znehodnocení věci, zaniká právo na uplatnění reklamace plně v souladu se zákonem.
- Nevyzvednutí zásilky
- V případě, že se zásilka vrátí nevyzvednutá zpět, zákazníkovi nezaniká povinnost uhradit náklady spojené s přepravou zboží. Poštou mu bude doručena faktura na úhradu poštovného.
V den odeslání zboží ze skladu bude kupujícímu doručen email o odeslání objednávky (je důležité si řádně zkontrolovat email, který slouží k další komunikaci, v případě špatně zadaného emailu kupující neručí za způsobené škody a řídí se v souladu s platnou legislativou).
Reklamační řád pro podnikatele a szčo
- Prodávající odpovídá za vady zboží dle příslušných stanovení Obchodního zákoníku. Kupující, je povinen reklamaci neprodleně uplatnit u Prodávajícího, pokud ze záručního listu nebo ze smlouvy nevyplývá, že reklamaci uplatňuje u Prodávajícím určené jiné osoby.
- Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně ujednány jiné podmínky.
- Kupující je povinen prohlédnout objednané zboží při jeho převzetí. Jestliže kupující zboží neprohlédne nebo nezařídí, aby se prohlédl v době přechodu nebezpečí škody na zboží, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při jeho prohlídce jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží.
- Kupující může uplatňovat nároky z vad zboží po současném předložení zboží včetně příslušenství, dokumentace a návodu spolu se záručním listem, pokud byl dodán výrobcem a dokladem o zaplacení. Kupující ke reklamovanému zboží vždy přiloží ním podepsaný písemný záznam, ve kterém uvede vady, pro které zboží reklamuje.
- Zboží na reklamaci může kupující zaslat Prodávajícímu poštou nebo kurýrní službou na adresu sídla Prodávajícího, pokud se nedohodne Prodávající s kupujícím jinak. Reklamované zboží zasláno na dobírku Prodávajícímu, Prodávající nepřebírá. Před zasláním zboží k reklamaci kupující informuje Prodávajícího o vadách zboží na tel. čísle +421917145081 nebo e-mailem na adrese info@vazacivazaky.cz nebo písemným oznámením zaslaným poštou na adresu sídla Prodávajícího. V oznámení reklamace podle tohoto bodu kupující uvede:
- číslo objednávky,
- číslo daňového dokladu / faktury (zaslat i fotokopii),
- přesný název výrobku a jeho specifikace,
- výrobní číslo, které může být uvedeno v záručním listu, na krabici či na samotném zboží,
- záznam s podrobným popisem závady a podrobným popisem podmínek při kterých se závada projevuje,
- případnou fotodokumentaci.
Po takovém zaslání reklamace, kupující vyčká na pokyny Prodávajícího o dalším postupu.
- Náklady na dopravu reklamovaného výrobku zpět kupujícímu po vyřízení reklamace budou v případě uznání reklamace uhrazeny Prodávajícím. Kupující je povinen zboží zasíláno na reklamaci zabalit do vhodného dostatečně pevného obalu, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Reklamační řízení začíná dnem přijetí zboží Prodávajícím, ne datem odeslání reklamovaného zboží k přepravě.
- Kupující je povinen podat zprávu Prodávajícímu o vadách zboží bez zbytečného odkladu poté, co kupující vady zjistil, kupující při vynaložení odborné péče měl vady zjistit při prohlídce, kterou je povinen uskutečnit podle § 427 odst.1 a 2 obchodního zákoníku, nebo vady mohly zjistit později při vynaložení odborné péče, nejpozději však do dvou let od doby dodání zboží, popřípadě od dojití zboží do místa určení stanoveného ve smlouvě. U vad, na něž se vztahuje záruka za jakost, platí místo této lhůty záruční doba. Každou reklamaci vyřídí Prodávající bez zbytečného odkladu a o jejím průběhu kupujícího informujeme, a to nejpozději do 60 dnů od přijetí reklamace výhradně reklamačním záznamům, protokolem.
- Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadné zboží za zboží bez vad, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné potíže.
- Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejich částí) způsobené používáním. Kratší životnost výrobku nelze považovat za vadu a nedá se ani reklamovat.
- Záruka se nevztahuje na poškození vzniklé přirozeným nebo nadměrným mechanickým opotřebením, znečištěním zboží nebo jeho částí v důsledku zanedbání údržby, používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, ve kterém se zboží běžně používá. Záruka se nevztahuje také na škody vzniklé v důsledku živelné události, násilného poškození, povětrnostních podmínek nebo provozem v extrémních a neobvyklých podmínkách. Záruka se také nevztahuje na zboží, které jeví známky násilného pokusu o otevření.
-
Záruka se nevztahuje na vady způsobené:
-mechanickým poškozením zboží, které způsobil kupující po převzetí produktu,
-používáním zboží v rozporu s instrukcemi výrobce,
-používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají prostředí, pro který je zboží určeno,
-neodborným zásahem při používání nebo zanedbáním péče a údržby zboží,
-nadměrným zatěžováním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci ke zboží, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v ČR,
-při přepravě produktu po převzetí kupujícím,
-vodou, ohněm, statickou nebo atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci
-použitím jiných komponentů, než jsou komponenty použité výrobcem, dodavatelem nebo prodejcem,
-opravou nebo úpravou zboží osobami, které nejsou způsobilé k provádění záručních oprav,
-opotřebením, charakteristickým pro daný materiál nebo použití.
Pokud bude kupující reklamovat výše uvedené vady, reklamace může být důvodně zamítnuta.
-
Prodávající ukončí reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
a) předáním opraveného zboží nebo předáním zboží vyměněného za vadné zboží,
b) vrácením kupní ceny zboží,
c) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
d) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
-
O výsledku reklamace bude kupující informován bezprostředně po ukončení reklamačního řízení telefonicky, resp. e-mailem a zároveň mu bude zboží a reklamační protokol doručen poštou, resp. kurýrní službou. Přepravu zboží, zpět k zákazníkovi po uznání reklamace, zajišťuje prodejce zásilkovou službou na své náklady.
-
Záruční doba se řídí záručními podmínkami výrobce objednaného zboží v souladu s příslušnými podmínkami podle Obchodního zákoníku (§429 a násl.). U vybraných produktů je výrobcem záruka omezená.
-
Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. Na uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.
-
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu záruční opravy zboží.
-
V případě výměny zboží za nové dostane kupující doklad, na kterém bude uveden vyměněné zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě původně vystavené faktury a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od dodání nového zboží, ale pouze na nové zboží.
-
Pokud jde o vadu zboží, kterou lze odstranit, Prodávající vadu odstraní. Pokud není možné vadu zboží odstranit a povaha vady nebrání obvyklému užívání zboží, může se Prodávající s kupujícím dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto vadu reklamovat.
-
Pokud jde o vadu zboží, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat, má kupující právo na výměnu zboží za zboží se stejnými vlastnostmi nebo podobnými vlastnostmi nebo může od smlouvy odstoupit. Odstranitelnou vadou je vada zboží, jejíž odstraněním neutrpí vzhled, funkce a jakost zboží. Pokud jde o odstranitelné vady, může kupující požadovat:
- bezplatné, řádné a včasné odstranění vady,
- výměnu vadné součástky nebo dílu, pokud se vady týkají pouze součástky nebo dílce,
- výměnu zboží pokud tento ještě nebyl použit.
-
Neodstranitelnou vadu je vada, která brání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat. Pokud v těchto Obchodních podmínkách není stanoveno jinak může kupující požadovat výměnu vadného zboží za zboží bez vad. Pokud výměna zboží podle předchozí věty tohoto bodu není možná, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
-
Při porušení smlouvy podstatným způsobem se právní vztahy mezi Prodávajícím a kupujícím spravují příslušnými ustanoveními § 436 a násl. Obchodního zákoníku.
-
Pokud je dodáním zboží s vadami kupní smlouva porušena nepodstatným způsobem, řídí se nároky z takových vad zboží podle ustanovení § 437 a násl. Obchodního zákoníku.
-
Pro účely těchto Obchodních podmínek je porušení smlouvy podstatné, pokud strana porušující smlouvu věděla v době uzavření smlouvy nebo v této době bylo rozumné předvídat s přihlédnutím k účelu smlouvy, který vyplynul z jejího obsahu nebo z okolností, za nichž byla smlouva uzavřena, že druhá strana nebude mít zájem na plnění povinností při takovém porušení smlouvy. Při pochybnostech se předpokládá, že porušení smlouvy není podstatné.
-
Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené kupujícím.